Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Floor en Vera - WaarBenJij.nu Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Floor en Vera - WaarBenJij.nu

Yogyakarta

Door: Vera en Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor en Vera

29 Augustus 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Hier weer een berichtje, maar dit keer vanuit jogja. Maandag zijn we hier met de trein aangekomen. De reis heeft zo'n 8/9 uur geduurd. Vanaf het trein station werden we opgehaald door onze begeleiders: Anas en Intan. Samen hebben we in het winkelcentrum wat gegeten, daarna zijn we door gegaan naar ons 'huis'. Dit is gelegen bij ons stage adres. Dat was wel even schrikken zeg al die reptielen: huis vol gekko's. Maar ach daar zijn we nu ondertussen wel een klein beetje aan gewend.
De volgende dag een kijkje genomen in de tehuizen. Wat een lieve, vrolijke, enthousiaste kinderen allemaal. Alleen met handen en voeten een gesprek voeren valt ook nog niet mee. Woensdag zijn we bij de borobudur geweest, ook erg indrukwekkend. Maar dat vonden die Aziaten ook van ons, verschillende groepen wouden met ons op de foto. Net als met alle andere blanke mensen, maar dat schijnt redelijk normaal te zijn. Donderdag ochtend weer een kijkje genomen in het tehuis en werden we aan nog een aantal kinderen voorgesteld die we gaan behandelen.
En vandaag werd ons opeens verteld dat we naar 'oma' gingen, zij heeft de stichting opgericht. Daar zit je dan tussen alle mensen van sayap ibu, naar een verhaal te luisteren van dik een uur waar je niks van verstaat.
Al met al is het allemaal nog een beetje wennen hier. We hopen dat we snel onze scooter krijgen en makkelijk tussen alle auto's door kunnen rijden en snel ergens zijn. En ojaa voor de taal gaan we zondag ochtend een cursus doen. Hopelijk helpt het!!!

Nou dat was het verhaal voor deze week wel even weer.
Wie weet tot snel.

• 29 Augustus 2014 - 20:06

Dineke:

Hoihoi,

Haha. Goed bezig. De taal onder de knie proberen te krijgen.
    Nou ja als het niet lukt gewoon met handen en voeten door blijven "praten".
    Veel succes hiermee en doe voorzichtig met de scooter in het verkeer...........
    Groetjes
    Dineke

• 31 Augustus 2014 - 20:36

Henk Leemhuis:

Mooi dat jullie goed zijn aangekomen, dat van die reptielen went snel.
    Weten jullie overigens dat als de gekko zeven keer zijn eigen nam roept je een wens mag doen.
    Mooi taal om te leren, en echt niet zo heel erg moeilijk.
    Doe iedereen daar de groeten.