30 september 2014 - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Floor en Vera - WaarBenJij.nu 30 september 2014 - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Floor en Vera - WaarBenJij.nu

30 september 2014

Door: Floor en Vera

Blijf op de hoogte en volg Floor en Vera

30 September 2014 | Indonesië, Jogjakarta

De dag dat de eerste steen voor Panti 3 wordt gelegd. Het was een speciale dag voor iedereen. De kinderen zijn al weken bezig met het voorbereiden van deze dag. Dansjes, liedjes en kunstwerken. 6 uur ging onze wekker om al vroeg op pad kunnen gaan, richting de plaats waar ze Panti 3 gaan bouwen. Toen we daar aankwamen zagen we een grote tent staan die luxe was ingericht en buiten lag een rode loper klaar. Op dit moment wisten we dat dit een bijzondere dag zou worden. We waren nog vroeg, alle spullen moesten nog klaar gezet worden. Hier hebben we vanmorgen eerst mee geholpen. We waren druk met de schilderijen, die de kinderen hebben gemaakt, op te hangen. Deze werden tentoongesteld en konden dus verkocht worden aan de bezoekers. Rond 10 uur kwamen de eerste bezoekers binnen en werden met open armen ontvangen. Een uur later was zo goed als iedereen er, maar het wachten was nog op de belangrijkste man van de dag, eigenlijk de belangrijkste man van. De Sultan. Hij kreeg een rondleiding langs alle kraampjes met de kunstwerken van de kinderen en liep vervolgens naar de tent, om een speech te houden voor alle belangrijke mensen hier. Na de speech kwam de sultan weer naar buiten, over de rode lopen, om de eerste steen van Panti 3 te kunnen leggen. Dat was voor vele mensen heel bijzonder, dat was te zien aan de paparazzi wat er allemaal omheen stond. Natuurlijk moesten wij vandaag, voor de verandering, weer met vele Indonesische mensjes op de foto. Dat is hier allemaal nog steeds erg normaal. Maar na alle vragen van hun kanten, dachten wij vandaag, laten wij ook eens iemand vragen voor een mooie foto. Jullie raden het al: dit was de Sultan van Jogja. Eén van zijn ‘bodyguards’ wou deze foto wel nemen. Aan de gezichten en de reacties van de mensen erom heen, was het heel ongewoon om met deze man op de foto te kunnen. Al met al was dit een bijzondere dag.

• 30 September 2014 - 13:04

Dineke:

Leuk leuk. De rode loper ook voor jullie???
    Jammer dat jullie de speech niet kunnen verstaan....
    Maar mooi om dit toch mee te maken.

Groet, Dineke

• 30 September 2014 - 23:46

Henk Leemhuis:

Wat geweldig meiden. Is inderdaad erg bijzonder om de sultan te ontmoeten. Ben benieuwd naar de foto
    Van Anggi wist ik dat deze gebeurtenis vandaag zou plaatsvinden
    Mooi